Iklan Nuffnang

Thursday, February 17, 2011

Tripo - X


Wow.. ape niiiii.... aku pon aru dpt info kat internet. Harus dicari ini di Guardian. Aku dah google utk info product ini. Jumpa lah artikel dekat bawah ni.

Penyerap lemak di badan


AILEEN Chan antara individu yang turut mengambil tripo-X.


RAMAI di kalangan masyarakat Malaysia kini berhadapan dengan masalah berat badan berlebihan dan obesiti.

Puncanya, rakyat negara ini dilihat semakin kurang melakukan aktiviti fizikal dan hidup dalam suasana selesa apabila wujudnya peningkatan status ekonomi yang secara tidak langsung telah mengubah gaya hidup mereka.

Menyedari keadaan itu, LiveLife mengambil langkah memperkenalkan tripo-X yang direka menepati gaya hidup masyarakat Malaysia yang mempunyai sikap gemar makan.

Menurut Ketua Pegawai Operasi LiveLife, Aileen Chan, istimewanya tripo-X ia berbeza daripada produk penjagaan berat badan yang lain dan merupakan produk pengawalan berat badan pertama di Malaysia.

"Mungkin kebanyakan produk yang terdapat di pasaran bertindak membakar kalori di dalam tubuh melalui kaedah makanan gantian atau mengurangkan pengambilan kalori dengan cara menyekat selera makan.

''Tetapi, tidak dengan tripo-X. Ia direka untuk mengurangkan penyerapan lemak dan karbohidrat di dalam tubuh. Justeru, anda boleh menikmati makanan seperti biasa tanpa rasa bersalah atau takut.

''Empat tahun kami menunggu untuk mendapatkan pilihan bahan yang terbaik, efektif dan selamat. Akhirnya, kami berjaya melahirkan satu produk berkonsepkan pengawalan berat badan yang sesuai dengan gaya hidup masyarakat kita.

''Dan, apa yang paling penting, ia berkesan mengurangkan penyerapan lemak tanpa sebarang kesan sampingan dan risiko wujudnya lelehan minyak tidak terkawal," katanya.

Secara teorinya, semakin sedikit jumlah lemak dan karbohidrat yang diserap maka semakin kurang jumlah kalori yang perlu dibakar. Jika tubuh mempunyai kalori yang rendah bermakna tidak wujud peningkatan berat badan yang dikhuatiri ramai khususnya wanita.

Malah, apabila wujudnya pengambilan kalori yang rendah, tubuh akan mula membakar simpanan lemak bagi memperoleh lebihan kalori yang diperlukan. Bermakna, seseorang itu akan mula turun berat badannya. Lebih menarik, kesan tripo-X akan lebih ketara apabila individu itu melakukan senaman.

Mungkin ramai tertanya-tanya bagaimana produk ini menyerap lemak? Sebenarnya, tripo-X mengandungi LipoX dan CarboX.

LipoX adalah sejenis kompleks phytoChitosan yang berbeza berbanding chitosan yang lain.

PyhtoChitosan di dalam tripo-X dihasilkan daripada tumbuhan dan merupakan satu penemuan saintifik yang baru. Hasil kajian yang dilakukan mendapati kehadirannya terbukti mampu mengurangkan penyerapan lemak sehingga 60 peratus.

Manakala CarboX yang terdapat dalam tripo-X adalah sejenis phytoProtein yang berfungsi meneutralkan enzim yang bertindak menukarkan kanji kepada glukosa dan seterusnya lemak.

Kehadiran kedua-dua bahan ini membuatkan mekanisme tindakan tripo-X lebih berkesan. Caranya, LipoX bertindak memerangkap lemak yang dicernakan sebelum ia mula diserap sementara CarboX pula menghalang pencernaan atau penguraian kanji kepada glukosa.


So ape kata kita beli, tapi gunakan hanya time kita nak makan lebih contoh gi kenduri kawin ker, perjumpaan dgn kawan mesti lah ade sesi makan. Hmmm seronok lah ye.... jom beli.

4 comments:

mabs_pay said...

TAU X BPE HARGA TRIPO NI?

noorcahaya said...

30++ kot.. lo gi lagik guardian

wana_wani said...

ok gak kan...dulu saya dah pernah coba x makan nasi selama 3 bulan memang turun berat bdan nie..tapi .....skrg nie makan bal;ik

noorcahaya said...

wana wani.... boleh ek tk makan nasik.. mmg terrer... boleh je mkn, 1 plate nasik puith lebih baik dari 1 plate mee grg ker, ns lmk ker, lauk tu je kene kontrol.. kalo berlemak2 sama juga at the end....

Followers

Reach The Goal

Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

BMI

Weight:


Height:



Your BMI is:

Popular Posts

nuffnang