Iklan Nuffnang

Thursday, February 24, 2011

Day 14

Cuba tengok cara pengambilan makanan saya hari ni. Tgk kalori, uihhh cikit.. tapikkkkkkk berat saya naik dari 92.8kg ke 93.3kg pada pagi ni. KERANA masa pengambilan makanan sgt salah. wrong wrong.. i hate.. mencik...

Pagi tu mkn ok jek, tak pe, karbo byk tu even kalori sikit, tp sy skip lunch, alasan dah amek carbo byk pagi dan tak lapar... Bila balik rumah yang problem. Mula2 nekad mkn sandwich telur saja, macam yg saya enter dlm food diary, roti wholemeal + mayo + egg, pehtu saya nampak mak masak ikan sambal, terliur plak, amek nasi satu senduk yg sy enter sebyk 1/2 bowl or 1/2fistfull, sambal jek so tak masuk diary, sbb tak amek ikan, so tak tau calori, so +- tk jauh lah kot dgn total calori.

Lepas tu pukul 10.30pm huby soh bakar roti sapu majerin dgn gula... adoiii .. sy termakan 1 keping. Whole day just minum air kosong jek.

See... kalau ambil kalori lebih pada waktu malam, maka berat akan naik walau total sehari tak sampai pon 1200kl + tk pergi gym lak tu.

Saya harap dan member CYC, sgt hati2 dlm pengambilan kalori dan waktu makan. Harap saya pon beruah corak pemakanan saya bila contest start selasa depan.. heheheh... tak sabarnyerrr...

2 comments:

Tilot said...

hehehe...saya pun tak sabar.. tapi minggu ni period dah melantak macam-macam...aishhh!

noorcahaya said...

oklah.... makan lah saapi 28/2 tp beware takut tiba2 hari contest tiba2 tak bermaya sbb tiba2 makan kene kurangkan...

Followers

Reach The Goal

Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

BMI

Weight:


Height:



Your BMI is:

Popular Posts

nuffnang